ساخت نمایشگرهای آیفون 13 توسط سامسونگ آغاز شد

به گزارش یک رسانه خبری در کره به نام The Elect، شرکت سامسونگ و LG تولید پنل ‌های OLED برای گوشی ‌های آیفون ۱۳ را آغاز کرده ‌اند. در این بین دو مدل آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس قرار است به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز شوند. سامسونگ و LG در حال حاضر از بزرگ ‌ترین تولیدکنندگان نمایشگر در جهان به حساب می ‌آیند که عملکرد هر دو شرکت هم در این زمینه بسیار خوب است. به ‌خصوص سامسونگ که تأمین ‌کننده‌ نمایشگر بسیاری از گوشی ‌های هوشمند در جهان از جمله گوشی های آیفون است. اما این دو شرکت کره ‌ای مدتی پیش، تولید پنل ‌های OLED را برای سری آیفون ۱۳ آغاز کردند.

نمایشگر 120 هرتزی سامسنونگ برای آیفون 13 پور و پرو مکس

لیست قیمت گوشی موبایل اپل

سری آیفون 13 با نمایشگر های اولد سامسونگ

سری آیفون 13 از نمایشگرهای ۵٫۴ اینچی، دو مدل ۶٫۱ اینچی و یک مدل ۶٫۷ اینچی بهره خواهد برد که به ‌ترتیب آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، و آیفون۱۳ پرو و پرو مکس می باشند. اگرچه هر دو شرکت کره‌ ای سامسونگ و ال جی مشغول ساخت پنل ‌های OLED برای نماینده‌ های شرکت آمریکایی هستند اما به نظر می ‌رسد شرکتی که وظیفه‌ ساخت نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی را بر عهده گرفته سامسونگ باشد. پنلی که به سفارش اپل قرار است برای آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس ساخته شود از فناوری LTPO استفاده می ‌کند که در نماینده ‌های جدید خود سامسونگ یعنی گلکسی S21 اولترا هم شاهد به‌ کارگیری آن بودیم. از طرفی این دو گوشی موبایل تنها مدل از این سری هستند که به نمایشگر ۱۲۰ هرتزی مجهز خواهند شد.

نمایشگر 120 هرتزی سامسنونگ برای آیفون 13 پور و پرو مکس

نمایشگرهای LTPO برای سری آیفون 13

از زمان گلکسی نوت ۲۰ اولترا تاکنون سامسونگ به استفاده از پنل ‌های LTPO مشغول بوده و در سری گلکسی S21 هم از این نوع نمایشگر موبایل استفاده کرد تا بدین ترتیب از لحاظ طول عمر باتری، وضعیت بهتری را فراهم آورد. نمایشگرهای LTPO به صورتی طراحی می ‌شوند که رفرش ‌ریت صفحه را متناسب با محتوایی که به نمایش در می ‌آید تغییر می‌ دهند تا بدین ترتیب در مصرف انرژی صرفه‌ جویی شود. مثلا وقتی در حال مشاهده‌ یک تصویر ثابت باشید، رفرش ‌ریت به ۱۰ هرتز کاهش پیدا کرده و زمانی هم که یک برنامه یا بازی از رفرش‌ ریت ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند، نمایشگر به صورت هوشمند رفرش ‌ریت را افزایش می ‌دهد.

نمایشگرهای LTPO برای سری آیفون 13

به گزارش منبع کره ای، کار تولید نمایشگر برای آیفون ۱۳ و مدل ‌های مختلف آن از یک ماه زودتر آغاز شد و این نشان می ‌دهد اپل تصمیم دارد رونمایی از گوشی ‌های خود را دوباره در همان ماه سپتامبر برگزار کند. اتفاقی که سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا حدودا با یک ماه تاخیر رخ داد. اما در ماه سپتامبر امسال شاهد رونمایی سری جدید گوشی موبایل اپل خواهیم بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. تو کمپانی های بزرگ دنیا مثل همین اپل و سامسونگ دوتا رقیب یه جاهایی برای منافعشون همکاری میکنن اما اینجا دشمن خونی میشن حتی اگه همکاری باعث نفعشون بشه، بخاطر هومین استارت اپ های ایرانی هیچوقت به اندازاه اونا بزرگ نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا