گلکسی اس 21 اولترا همچنان خبرسازترین گوشی موبایل

در هفته های اخیر هر روز خبری از سری اس 21 سامسونگ و سردمدار آنها گلکسی اس 21 اولترا منتشر می شود. تقریبا از بعد از رونمایی گوشی سامسونگ گلکسی اس 20، خبرهای زیادی از گوشی گلکسی اس 21 اولترا و دیگر مدل های آن پخش می شد. هرچند گوشی Galaxy S21 و Galaxy S21+ هم از مشخصات ظاهری و فنی چشمگیری برخوردارند اما Galaxy S21 Ultra یک پیشتاز بی رقیب است.

سری این گوشی سامسونگ در اروپا از تراشه اگزینوس 2100 پشتیبانی می کنند و در آمریکا و چین و احتمالا در آسیای غربی این گوشی با تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام عرضه خواهد شد. غیر از تراشه ویژگی های دیگر این گوشی در تمام کشورها یکسان خواهد بود. مهمترین خصیصه این گوشی هوشمند پشتیبانی از قلم اس پن است که آن را تمام و کمال جلوه می دهد.

همه چیز در مورد گوشی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

دوربین و نمایشگر منحصر به فرد گلکسی اس 21

سامسونگ به همه ثابت کرده است که در ساخت نمایشگر برای گوشی سامسونگ کم نگذاشته است. قطعا این موضوع برای گوشی های سامسونگ 2021 هم تکرار خواهد شد. در مورد نمایشگر گلکسی اس 21 باید گفت نمایشگر 6.8 اینچی امولد این گوشی دارای حاشیه های نازک بوده و خمیدگی در قسمت لبه های آن وجود دارد. این نمایشگر از رزولوشن Quad HD+ یا 3200 در 1440 و تراکم پیکسل 515 در هر اینچ پشتیبانی می کند. میزان روشنایی در این نمایشگر به رقم باورنکردنی 1600 نیت هم می رسد.

نرخ تازه سازی در این نمایشگر 120 هرتز است که بدون مصرف زیاد باتری محتوای فوق العاده با کیفیتی را ارائه می کند. ابعاد این گوشی موبایل 75.6 در 165.1 در 8.9 میلی متر است و 228 گرم وزن دارد که برای این ابعاد سبک است.

دوربین و پنل گوشی گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ

پنل دوربین این گوشی همانطور که از عکس ها پیداست دارای سنسور اصلی 108 مگاپیکسل، لرزشگیر اپتیکال و دیافراگم f/1.8 است. دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی با میدان دید 120 درجه و دیافراگم f/2.2 نیز در این پنل دوربین تعبیه شده است. فلش LED و فوکوس لیزری خودکار، در کنار یک سیستم بزرگنمایی همه کاره کامل کننده پنل دوربین پنجگانه این گوشی هوشمند است.

همچنین سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی f / 2.4 با قابلیت بزرگ نمایی ۳ برابر و سنسور ۱۰ مگاپیکسلی f / 4.9 با قابلیت بزرگنمایی  ۱۰ برابر در این پنل دوربین به کار گرفته شده است. هر دوی این سنسور‌ها دارای لرزشگیر اپتیکال هستند و داده‌های هر دو سنسور، بزرگنمایی ۱۰۰ برابری را فراهم می آورند.

گوشی گلکسی S21 Ultra امکان فیلمبرداری ۸K با ۳۰ فریم در ثانیه و فیلمبرداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه برای شما را فراهم می کند. امکان ضبط ویدیوی ۱۰۸۰P تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه نیز گرفته شده است. دوربین سلفی دستگاه نیز احتمالا دارای رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی خواهد بود.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

سخت افزار در گوشی پرچمدار گلکسی اس 21 اولترا

بر اساس روتین در گوشی های یک سری، مدل اولترا از لحاظ حافظه و سخت افزار قوی تر از مدل های دیگر آن سری است. گوشی پرچمدار گلکسی اس 21 در سه مدل با سه فضای ذخیره سازی در اختیار کاربر قرار می گیرد: مدل پایه 128 گیگابایت، مدل 256 گیگابایتی و مدل 512 گیگابایتی برای فضای ذخیره سازی وجود دارند. ضمن اینکه سامسونگ پشتیبانی از حافظه میکرواس دی را نیز در این سری حذف کرده است.

سخت افزار گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا

باتری قوی این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است و با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم و شارژ سریع 45 واتی را دارد. گفته می شود این گوشی و مدل های دیگر گوشی های رده بالای سامسونگ که در 2021 عرضه خواهند شد احتمالا شارژر در جعبه گوشی قرار نداشته باشد. تا زمان رونمایی رسمی از این پرچمدار بی رقیب باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم هرچند هر گونه اطلاعاتی در مورد این گوشی موبایل جذاب به نظر می رسد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. گوشی سری اس باید عالی باشن ولی خیلی گرونه، همچنین گوشی گلکسی اس 21 اولترا که از قلم اس پن پشتیبانی میکنه، این گوشی بدرد طراحی میخوره معلومه البته تو عکاسی هم باید سرآمد باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا